"Carrot cake z cynamonem"

Będąc na mieście, na szybkiej kawce z mleczkiem, natchnęło mnie na ciasto marchewkowe z cynamonem. Uwielbiam zapach cynamonu i jego zbawienne działanie na nasze zmysły. Ale jak sie okazuje cynamon to nie tylko przyprawa stosowana do ryżu, jabłek czy ponczu, ale również wykazuje działanie antyseptyczne. Ma lekko słodkawo-piekący smak.Należy do roślin wawrzynowatych. Wiem, bo pisałam o tym pracę z fakultetu z "Leków roślinnych":) Kiedyś pod halą targową można było kupić przepyszne  oryginalne, amerykańskie gumy cynamonowe tak mocne, że wypalały język.

Teraz ciasto piecze się w piekarniku. A przygotowania pobudziło moją wyobraźnię... Jak zawsze przy pieczeniu. Oczywiście ciągnące się białko przywołało na myśl "Metodę Billingsów" a tarta marchewka lądująca na mojej lewej piersi zachęcała do zlizania. Rumienie z mojej  twarzy nie schodzą  do tej pory, nie wiem czy to działanie rozgrzanego piekarnika czy rozgrzewających skojarzeń...